Вантажоперевізники з кількох польських асоціацій оголосили про проведення акцій протесту на дорогах щосуботи. Перевізники мали намір уповільнювати рух на ключових дорогах та перехрестях щосуботи, починаючи з 22 червня. Щоправда, помилилися з датою в офіційному повідомленні влади про протест, тож цієї суботи протести матимуть скромнішу, суто мітингову форму. А вже на суботу наступного тижня обіцяють "все по-справжньому".
Західнопоморська асоціація автоперевізників (ZSPD) оголосила про блокування доріг до морського узбережжя, а також назвала п'ять місць проведення акцій протесту на території воєводства. До акції протесту також хочуть приєднатися асоціації у Куявсько-Поморському, Седльці, Комітет захисту транспортних перевізників та роботодавців, Асоціація трансдорожних перевізників.
Зокрема, заплановано проїзд колони зі 100-150 вантажівок зі швидкістю 40 км/год автострадою А4 між розв'язками Глівіце-Тихи і Глівіце-Кендзежин-Козле.
У рамках акції протесту перевізники вимагають:
- Зниження внесків на соціальне страхування на 24 місяці;
- Субсидування заміни тахографів;
- Обмеження доступу до професії транспортного оператора;
- Регулювання ринку транспортних посередників;
- Запровадження офіційних термінів оплати транспортних послуг та солідарної відповідальності вантажовідправника/посередників/одержувача за транспортними боргами;
- Кредитні та лізингові канікули для компаній;
- Запровадження мінімальних тарифів на транспортні послуги.
Деякі з цих вимог були включені до поправок до законів, підготовлених Міністерством інфраструктури. При цьому, за оцінками міністерства, графік роботи парламенту дозволить ухвалити законопроекти восени, а нові норми набудуть чинності лише у 2025 році.
"Для підприємців це надто далека дата. Ми не зможемо протриматися досі. У нас немає іншого виходу, як затягнути пояси і протестувати. Нам нема на що жити, нас обдирають податками, ніхто не приходить нам на допомогу, а міністр праці заявив, що найнижча національна зарплата має розраховуватися з 60% від середньої зарплати", - так патетично коментує ситуацію Петро Кшижанкевич, віце-президент ZSPD.
До слова, за даними місцевої Асоціації міжнародних автомобільних перевізників (ZMPD), польська транспортна галузь контролює 33% ринку автомобільних перевезень ЄС, наймає близько мільйона працівників та сплачує 16 млрд злотих (3,66 млрд євро) податків та зборів до державного бюджету. Проте на даний момент її становище важке: приблизно 60% підприємці галузі сигналізують про намір скоротити автопарк та зайнятість у найближчі місяці, а 13% перевізники перебувають на межі неплатоспроможності та не виплачують своїх зобов'язань на постійній основі.