У такому стані галузь опинилася після того, як пережила достатньо довгий період жорсткої конкуренції, пояснюють експерти. Основна увага клієнтів була зосереджена на пунктуальності доставки. Тож АТП вимушені були чимало коштів вкладати у запровадження нових технологій, які поліпшували би рух транспорту на маршрутах доставки.
Тепер автомобільний транспорт у Польщі як у країні, що протягом довгого часу виконувала роль головного європейського автоперевізника, відчуває чи не найбільше проблем. Одна з причин – уповільнення економіки.
Так, польський головстат попередньо оприлюднив дані про зростання ВВП країни. Виявилося, що показник 2023 року буде лише на 0,2% вищим, ніж у 2022-му, коли приріст становив аж 5,3%.
Однак у Німеччині ситуація ще гірша. ВВП минулого року, скоріш за все, виявиться на 0,3% меншим, ніж позаминулого. Обидві країни тісно пов’язані між собою, адже Німеччина залишається найбільшим торговим партнером для Польщі та забезпечує роботою місцевих автоперевізників.
Зрештою, аналітики нагадують про додаткові фактори тиску серед яких, наприклад, невчасне зростання дорожніх зборів у Німеччині. З грудня минулого року вартість проїзду тут збільшилася одразу на 80%, а з першого липня поточного року високі тарифи зачеплять також і вантажівки вагою від 3,5 до 7,5 тонн.