Задля стабілізації ситуації в автотранспортній галузі в уряді Польщі пропонують запровадити тимчасову заборону мораторій на реєстрацію нових транспортних компаній.
Директор Департаменту транспорту Міністерства внутрішніх справ Рената Рихтер подала пропозицію про внесення змін до Закону про дорожній транспорт, яким пропонується призупинити на два роки видачу дозволів на провадження професійної діяльності оператора автомобільного транспорту та ліцензій Співтовариства на перевезення вантажів автомобільним транспортом.
Міністерство пояснює свою пропозицію важким становищем галузі та зростанням активності іноземного капіталу на польському ринку. Після початку війни в Україні багато реєстрації нових компаній було здійснено "організаціями зі східним капіталом".
Насьогодні у Польщі налічується 45,5 тис. підприємців, які займаються міжнародними перевезеннями, що більш ніж удвічі більше, ніж було десять років тому. Міністерство визнає, що кількість операцій, що їх виконують автомобілі, скорочується, і відомі випадки зниження винагороди за послугу через конкуренцію з боку перевізників з третіх країн. Таке явище помітне і в інших країнах ЄС та Центральної Азії. Активність турецьких перевізників у Польщі також зросла.
За словами Ренати Рихтер, у результаті польські компанії змушені проводити реструктуризацію чи навіть закриватися. Вона додала, що міністерство не вирішило призупинити видачу ліцензійних виписок, оскільки це обмежило б діяльність автоперевізників, які вже існують.
Президент Асоціації міжнародних автоперевізників (ZMPD) Ян Бучек вважає, що потрібно спробувати виправити ситуацію. "Осільки ми стикаємося з величезним проникненням на наш ринок перевізників зі східним капіталом, можливо, припинення видачі дозволів та ліцензій на два роки принесе стабільність у галузь. Я вважаю, що це правильна спроба, найгірше було б нічого не робити, а так у нас хоча б буде шанс подивитися, як дворічне припинення вплине на ринок. Правильно буде запровадити мораторій і кількість викидів. Мені здається, що це має бути непрямим, але все ж таки регулюючим елементом доступу на ринок", – заявив Ян Бучек.
Підготовка поправок та проходження всіх етапів, включаючи Сейм, Сенат та підпис президента, триватиме до осені, а змінений закон може набути чинності наприкінці осені або на початку наступного року. Проте такий тривалий термін викликає критику серед підприємців.