Піднебесна, яка неадекватно реагувала на потребу у карантині під час пандемії, продовжує втрачати довіру. Отож багато іноземців приймають непросте рішення – вивести виробництво, розташоване у КНР та розташувати заводи і фабрики ближче до основних ринків споживання.
За словами аналітиків, донині аж 42% іноземних компаній, постачальниками яких раніше були китайські підприємства, перемістили виробництва ближче до своїх ключових ринків. Ця тенденція спостерігалася і раніше, однак зараз вона посилилася аж на 25%.
Також 44 відсотки компаній планують постачання таким чином, щоб завжди мати альтернативні локалізації на випадок, якщо та чи інша нова країна не почала страждати на «китайську хворобу».
При цьому значна частина інвестицій використовується не для релокації, а на забезпечення стійкості ланцюга постачання. Якщо заводи переїжджають до Європи, наприклад, де вартість робочої сили значно вища, ніж в Азії, значить гроші витрачають на максимальну автоматизацію.
Дані McKinsey & Company свідчать про те, що найбільш привабливим у цьому плані виглядає регіон Східної та Південної Європи. Так, обсяги нових інвестицій у 2022 році зросли у Польщі – на 23%, в Італії – на 17%, а в Румунії – аж на 86%.