Згідно з новими правилами, водійські посвідчення для громадян третіх країн, що не є частиною ЄС або Європейської економічної зони (як-от Україна), тепер потрібні лише для міжнародних перевезень, а не для національних. Раніше система реєстрації водіїв у межах національних перевезень не дозволяла належним чином відстежувати їхні умови праці.
Важливим аспектом нового наказу є спрощення процедур отримання сертифікатів для компаній, які наймають водіїв з третіх країн, а також гармонізація цих норм з чинними європейськими стандартами.
Загалом наказ TRM/59/2025, опублікований в Офіційному державному віснику Іспанії, скасовує дію попередньої постанови та вносить значні зміни до правил видачі водійських посвідчень для міжнародних перевезень вантажів автомобільним транспортом, що стосуються водіїв з третіх країн.
Основні вимоги для отримання сертифіката містять підтвердження особи водія, наявність діючих водійських прав, сертифікат професійної придатності та обов'язкову реєстрацію в системі соціального забезпечення. Водійські посвідчення будуть дійсні протягом двох років і повинні відповідати моделі, схваленій Регламентом (ЄС) № 1072/2009.
Також наказом передбачено заходи з цифровізації процесу та спрощення адміністративних процедур. Наприклад, тепер не потрібно надавати звіти про дійсність іноземних водійських прав — цей процес контролюватимуть органи дорожнього руху. Введення системи цифрових записів значно знизить потребу у фізичній документації.
Важливим нововведенням є скасування сертифікатів, виданих відповідно до Наказу FOM/3399/2002. Проте ці сертифікати залишаться дійсними до закінчення їх терміну, але не більше двох років після набрання чинності нових правил.
Зміни запровадили задля більшої правової визначеності в транспортній галузі, зменшення адмінбар'єрів та поліпшення контролю за міжнародними перевезеннями.