В останні роки крадіжки вантажів і транспортних засобів в Європі стали справжнім лихом. Йдеться про проблему, яка обходиться галузі в сотні мільйонів євро на рік і може спричинити значні перебої в ланцюгах постачань.
Згідно з даними Асоціації захисту технологічних активів TAPA EMEA, у регіоні EMEA (Європа, Близький Схід і Африка) за 2023 рік кількість крадіжок вантажів зросла майже на 700% – з 13 008 до 103 529 випадків. Загальний збиток від цих злочинів сягнув приголомшливої суми – понад 724 мільйони євро. Це на 163% більше порівняно з 2022 роком і на 627% порівняно з 2021 роком.
Найбільше інцидентів у 2023 році сталося в Німеччині (33,2% від усіх зареєстрованих крадіжок), Франції (14,6%) та Італії (13,1%). Часті випадки також у Швеції (12,7%) та Іспанії (11,3%). Польща посіла шосте місце в списку "найпопулярніших" країн з показником 2,3%.
Є й добра новина. Перший квартал 2024 року можна вважати успішним. За перші місяці року в Європейському Союзі було зафіксовано 2616 випадків крадіжок вантажів. Це на 24% менше порівняно з аналогічним періодом 2022 року.
Автори звіту зазначають, що багато крадіжок відбувається через недостатні заходи безпеки під час транспортування та зберігання продукції. В Європі відносно часто крадіжки відбуваються з причепів брезентового типу, до яких можна легко і непомітно отримати доступ, розрізавши брезент. Все більше злодії використовують і "витончені" методи – підробляють документи, крадуть особистість перевізників, здійснюють так звані фіктивні перевезення вантажів.