Завантаження...

Немислиме домінування китайського суднобудування

Немислиме домінування китайського суднобудування

Китайська суднобудівна промисловість вже стала гегемоном, і з американською її доводиться порівнювати у масштабі один лише 2024 у Китаї проти всього обсягу виробництва в США за останні 80 років.


Авторитетний американський безпековий центр CSIS опублікував дуже красномовну аналітичну доповідь присвячену питанню протистояння США та Китаю на Тихому океані у ключі суднобудівних можливостей. Бо, зрештою, цілком можлива американсько-китайська війна якраз буде про флоти, а сценарій затяжної війни – прямо про важливість саме виробничих потужностей та готовності не лише швидко компенсувати втрати, а й збільшувати сили.

 

І у своєму звіті CSIS показує, що США у протистоянні з Китаєм на Тихому океані у становищі, яке правильніше описати лише лайливими словами, найм'якіший культурний аналог яких - "катастрофічне положення". Зокрема почати варто з того, що ВМС Китаю ще з 2015 року переважають американські за кількісним складом. Більше того, до 2030 року за кількістю кораблів КНР буде мати 1,5-кратну перевагу.

 

З боку Defense Express зазначимо, що це досягається й тим, що Китай будує менші кораблі. Але театр бойових дій на Тихому океані, скоріше буде зміщений до Китаю, ніж до США. Тобто Пекін може будувати корвети та фрегати для дій поряд з берегом, а от США потрібні кораблі зі значно більшою автономністю.


Але страшніша ситуація саме із виробничими потужностями. Бо у 2024 році на американських верфях було збудовано лише п'ять великих океанських суден загальним водозаміщенням 76 000 брутто-тонн. У Китаї за той самий 2024 рік лише одна державна суднобудівна корпорація CSSC побудувала 250 суден на 14 000 000 брутто-тонн.

 

Тому далі в аналітичному інституті CSIS вирішили порівнювати один 2024 рік роботи китайських корабелів із всім випуском суден у США з завершення Другої світової війни. У США за близько 80 років побудували приблизно 5 500 000 брутто-тонн, а всі верфі Китаю за один 2024 рік приблизно 36 700 000 брутто-тонн.


Станом на 2024 Китай зайняв 53% загальносвітового ринку суднобудування. І китайська частка буде лише зростати. Загалом за 2024 рік експорт комерційних суден приніс Китаю 43 млрд доларів США. А це дозволяє Китаю вкладати гроші у ще більше розширення своїх виробничих потужностей.

 

А на можливості суднобудування варто дивитись, як на виробничі потужності подвійного призначення. І перехід з виробництва комерційних суден на бойові кораблі за потреби буде дуже швидким. Хоча варто додати, що Китай активно розглядає використання й торгових суден у ролі десантних кораблів, для чого він й будує спеціальні баржі, а перетворення контейнеровозів у вертольотоносці.

 

Загалом Пекін доволі успішно реалізує державну стратегію "військово-цивільного злиття". І на тих самих верфях одночасно будуються військові кораблі та цивільні судна. І через те, що іноземні компанії активно інвестували у китайське суднобудування, фактично військові підприємства отримали сучасні західні технології, устаткування, ноу-хау тощо. І мова йде не лише про технології проєктування та будівництва самого корпусу, а й всіх основних вузлів, агрегатів та систем.

 

Таким чином Китай вже зайняв домінанатне положення у суднобудуванні у світі, що "створює серйозні проблеми у сфері безпеки та економіки для США", зазначено у звіті. А от боротися з цим пропонують перекриттям замовлень іноземних компаній на китайських верфях, західні замовлення мають бути переорієнтувані на потужності Японії та Південній Кореї, які зараз володіють разом 42% ринку. А також – за рахунок розвитку американських суднобудівних потужностей.

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.