Функціонування України так само залежить від поставок закордонної допомоги, як і від можливості експортувати залізну руду та марганець, чорні метали, продукти харчування та будівельні матеріали – без зовнішньої торгівлі економіка втратить доступ до фінансування. При тім найважливішими наявними нині транспортними шляхами для для українців є залізничні, – пише, як не дивно, truck.pl, профільний портал польських автомобільних вантажних перевізників.
"Укрзалізниця", PKP LHS або Laude Smart Intermodal підтверджують, що трафік на залізничних прикордонних переходах стійко зростає. Відкритість залізничних маршрутів також сприяла зростанню економіки України на 5% у 2023 році. Проте, як зауважує регіональний директор Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) для Польщі та країн Балтії Елізабетт Фальцетті, одного погляду на карту достатньо, щоб зрозуміти, що ефективність залізничних перевезень в/з України в багатому ступені залежить від ролі та місця Польщі в цих перевезеннях.
"Польща повинна мати дуже добре розвинуту інфраструктуру, таку як залізничні дороги та енергетика. Інтермодальні перевезення можуть відігравати ключову роль у логістиці, пов'язаній із відновленням України після війни, тому Польща має бути готовою до цього", – каже Елізабетт Фальцетті.
Зокрема, за оцінками Світового банку, вартість відновлення України протягом наступного десятиліття складе 448 млрд євро.
"Це означає, що відновлюваній країні буде потрібно все більше матеріалів, спеціалістів та підтримки буквально у всіх галузях. Основне питання, яке ми повинні поставити собі у Польщі сьогодні, – наскільки ми готові взяти активну участь у відновленні, модернізації та включенні України в загальний економічний простір, який створює ЄС", – коментує Марцін Вітчак, генеральний директор компанії Laude Smart Intermodal.
У травні "Укрзалізниця" опублікувала рекордні показники експортних вантажоперевезень. Протягом першого кварталу цього року порівняно з попереднім роком зростання склало майже 50% (до 30,4 млн тонн). Збільшення транзиту через Польщу також знайшло відображення в даних, опублікованих PKP LHS. Набирає обертів також компанія Laude Smart Intermodal, яка з 2008 року послідовно розвиває співпрацю з українськими компаніями. Це один із небагатьох польських логістичних операторів, що має власний рухомий склад, що курсує по широкій (яка є в Україні) колії, а також має розташований поруч із кордоном залізничний термінал. За офіційними даними, протягом першого кварталу цього року "Укрзалізниця" перевезла 59,9 млн тонн вантажів, що на 28,7% більше, ніж торік.