Київський окружний адмінсуд визнав протиправним та нечинним наказ Міністерства інфраструктури від 29.10.2021 "Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги".
Справу розглянули за позовом Акціонерного товариства "ДТЕК Західенерго" до Міністерства інфраструктури України, третя особа – Акціонерне товариство "Укрзалізниця".
В обґрунтування позовних вимог зазначено про те, що Наказ N 586 прийнятий з порушенням вимог статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", зокрема при його прийнятті порушено:
принцип доцільності, оскільки не наведено належного та достатнього обґрунтування необхідності чергового підвищення рівня тарифів;
порушено принцип адекватності, оскільки аналіз регуляторного впливу до проекту Наказу N 586 не містить всієї необхідної інформації, передбаченої законодавством та не містить усіх прийнятних альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання;
порушено принцип ефективності та збалансованості, оскільки при прийнятті Наказу N 586 не вирахувано вплив індексації тарифів на фінансово-економічний стан інших галузей економіки України;
порушено принцип передбачуваності, оскільки підвищення тарифів не передбачено затвердженим консолідованим фінансовим планом AT "Укрзалізниця" на 2021 рік, а прийняття Наказу N 586 не передбачено Планом підготовки проектів регуляторних актів у Міністерстві інфраструктури України на 2021 рік;
порушено принцип прозорості та врахування громадської думки, оскільки оскаржуваний наказ направлений на погодження Державній регуляторній службі без врахування зауважень та пропозицій громадськості.
В "Укрзалізниці" вважають, що суд вийшов за межі своїх повноважень та оцінював доцільність зміни вартості тарифів, а не відповідність такого рішення органу державної влади законодавчим актам.
"Фактично суд перебрав на себе повноваження Міністерства інфраструктури та інших органів, які погоджували відповідний наказ та визначили його доцільність, обґрунтованість та правомірність - Міністерства економіки, Міністерства фінансів, Державної регуляторної служби та Міністерства юстиції. Укрзалізниця вважає такі дії неприпустимими та оскаржить це рішення суду", – повідомила компанія.