Експерти агенції Drewry зазначають, що цього тижня значно посилилося падіння спотових тарифів на фрахт контейнерів, які відправляють між портами Європи та Азії. Серед головних причин називають двозначне скорочення обсягів торгівлі між країнами обох континентів.
Тарифи почали знижуватися раніше, але тільки минулого тижня процес почав набувати характеру стрімкого падіння, відзначають фахівці.
Світовий індекс контейнерних перевезень (WCI) Drewry показав, що лише за тиждень вартість перевезення контейнера між Шанхаєм та Роттердамом зменшилася у середньому на 1 тисячу доларів США або на 14%. Тим часом, показник XENI XSI Азія-Європа впав на 10% до 6813 доларів за сорока футовий контейнер. Також стала дешевшою доставка на лінії Шанхай-Генуя – мінус 12% (5842 долари). І дані Freightos Baltic Index зафіксували таке ж падіння на 12% до 6274 долари.
«Ринок змінився, і ми бачимо, як спотові ставки швидко падають», – сказав один європейський експедитор. За його словами, ключовою проблемою тут є попит. Він досягнув свого піку, тоді як перевізники продовжували нарощувати транспортні потужності та збільшували пропозицію.
Згідно з даними CTS, поставки з Далекого Сходу до Європи в липні знизилися майже на 200 000 TEU порівняно з попереднім місяцем. Йдеться про зменшення обсягів на 0,5% до 1,58 млн TEU.