54% компаній стикаються з проблемами, пов'язаними з інфраструктурою, комунальними послугами або транспортом через війну. Серед них безперечним антилідером є проблеми з транспортом та логістикою – їх відчувають 83% підприємств (на перебої в наданні комунальних послуг (електроенергія, вода та ін.) у цій групі опитаних нарікають 62%, а на збільшення витрат на технічне обслуговування та ремонт – 35%).
Такий стан справ насьогодні зафіксувало опитування "Оцінка стану бізнесу в воєнній Україні", презентоване 11 червня Американською торговельною палатою під час Міжнародної конференції з питань відновлення України (Ukraine Recovery Conference – URC2024).
Загалом, ключовими викликами для компаній-членів палати щодо ведення бізнесу в 2024 році є бронювання військовозобов'язаних працівників (80%) та безпека і захист співробітників (75%). Також серед ключових викликів – здоров'я та психічний стан співробітників (50%), ракетні атаки Росії на критичну інфраструктуру та бізнес-активи (45%).
Диверсифікація ланцюгів постачання належить до ключових заходів, які були вжиті компаніями для пом'якшення впливу війни на їх бізнес-процеси – до неї вдалися 43% опитаних. Інші основні заходи – розширення можливості віддаленої роботи (87%), розробка плану дій на випадок надзвичайних ситуацій (83%), впровадження посилених заходів з кібербезпеки (48%), , проведення релокації бізнес-процесів або офісів (34%).
Ще цікавий факт з погляду перспектив ринку міжнародних вантажних перевезень. Оскільки, 60% бізнес-респондентів спостерігають зміни в поведінці споживачів або в попиті на продукцію/послуги їх компаній під час війни, то 27% вже розглядали або реалізують можливість виходу на нові ринки як стратегічну відповідь на воєнні виклики (у фокусі уваги такі ринки, як Європа (87%), США (30%), Азія (30%), Африка (13%), Австралія (7%).